El personatge del mes d’octubre

 

ipp

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

L’oriol Villa ha estat el primer a respondre que el personatge del mes d’octubre és l’aneguet lleig i per això ha guanyat un llibre. Però heu estat molts els qui heu participat i us donem les gràcies: El mes vinent heu de procurar de ser els primers!!!

L’enigma feia: Jo vaig néixer d’una niada d’ànecs i vaig ser el darrer a trencar la closca de l’ou, quan la meva mare ja s’impacientava. Tots els animals del corral, i fins i tot la mestressa del bestiar d’aquella granja, em van trobar d’allò més espellifat i malforjat, i d’aquí em ve el malnom. I que m’ho diguin, rai, que un adjectiu encara el puc aguantar! En canvi, el que no puc suportar és que per culpa d’haver nascut tan diferent dels meus germans, tan grocs, tan menuts i tan bufons, no em deixin jugar amb ells ni amb ningú, i em sap greu que la mestressa m’empaiti a cops d’escombra per culpa de la meva fatxa. Lleig o no, un dia d’aquests me n’aniré d’aquí, a córrer món, encara que vingui l’hivern i corri el perill de morir-me de fred. Més m’estimo morir d’això que de desamor. Què no donaria jo per ser tan bonic com un cigne d’aquells tan blancs que tothom agombola i acaricia!

Deixa un comentari

